Οι μέσα μας κύκλοι

Κάποτε θα συνέβαινε.

Όχι, λάθος διατύπωση· ήδη συνέβαινε, αλλά αργά-αργά, με το συνηθισμένο τρόπο που γίνονται οι αλλαγές πάνω μας και μέσα μας.
Με το συνηθισμένο τρόπο που γίνονται οι αλλαγές για να μην τρομάξουμε αντικρίζοντάς τις, ακόμα κι αν τις έχουμε ήδη αντιληφθεί.

Πάμε πάλι:
Κάποτε θα ερχόταν η στιγμή της συνειδητοποίησης.

Η στιγμή που παύεις να υποθέτεις, η στιγμή που δεν μπορείς να κρυφτείς από τον εαυτό σου, η στιγμή που η αλήθεια εμφανίζεται μπροστά σου και σου χαμογελά παιχνιδιάρικα.

Απλώς δεν ήξερα πότε.

. . .

Η στιγμή ήρθε.

Και τότε βγήκες από μέσα μου, με κοίταξες κι εγώ πάγωσα.
Όχι, πάλι λάθος. Εγώ σε κοίταξα κι εγώ πάγωσα.
Εσύ έφυγες, απομακρύνθηκες κι έμεινα με τον εαυτό μου να με παρατηρώ. Έμεινα να με παρακολουθώ να μικραίνω, να ταξιδεύω δεκαετίες πίσω, να πηγαίνω και να γυρίζω από το σχολείο. Έμεινα να βλέπω το παρόν μου με μάτια που έρχονταν από το παρελθόν.

Αν ήταν εδώ τα παιδιά, θα σκέφτονταν πως οι γονείς είχαν τσακωθεί, θα στενοχωριόνταν, θα ανησυχούσαν, θα ένιωθαν έναν κόμπο στο λαιμό και θα κοιμόνταν με περισσότερες σκιές από όσες συνήθως.

Αν ήταν εδώ τα παιδιά, ποτέ δεν θα μάθαιναν πως πολύ σύντομα όλα θα γίνονταν όπως πριν, ποτέ δεν θα μάθαιναν πως οι άνθρωποι γνωρίζονται καλύτερα μέσα από τις αντιθέσεις, ποτέ δεν θα μάθαιναν πως ο κόμπος δεν βρισκόταν μόνο στο δικό τους λαιμό.

Η στιγμή ήρθε.

Ήταν η στιγμή που συνειδητοποίησα ότι έγινα εσύ.
Η στιγμή που δεν μπορούσα πλέον να σου ξεφύγω.
Η στιγμή που δεν μπορούσα πλέον να μου ξεφύγω.

Τώρα πια το γνωρίζω.
Κάποια στιγμή θα κλείσω κι εγώ έναν κύκλο, γυρεύοντας αιωνίως αφορμή να βγω στην επιφάνεια, να παγώσω το χρόνο και να απομακρυνθώ.

Εκείνη τη στιγμή, να δεις που θα γεννηθεί μια σκέψη που θα αρχίζει κάπως έτσι:

«Κάποτε θα συνέβαινε».

Σχολιάστε

