Φέρτε μου πίσω την αλεπού

Η πρώτη ήταν μέσα στο λεωφορείο.
Η επόμενη σε μια κολόνα στο δρόμο.
Αν είναι δυνατόν! Δύο κιόλας, και δεν είναι ακόμα Δεκέμβριος!
Πρέπει να κοιτάζω στο έδαφος ή στον ουρανό· όχι ευθεία πάντως, υπάρχει κίνδυνος να την ξαναπάθω.

Φοβάμαι όμως πως δεν υπάρχει ελπίδα, σίγουρα πάλι θα την πετύχει το βλέμμα μου από μια αφίσα που θα φωνάζει: «μην ξεχάσεις να έρθεις στο φετινό μας, στο καλύτερο, στο γιορτινό, για τα παιδιά, για τα ζώα, για τα δέντρα, για ό,τι βάλει τέλος πάντων το μυαλό σου, στο ένα και μοναδικό bazaar»!

Πώς να το αποφύγω; Έχω πάρει ειδική συνταγή από γιατρό για τα σπυράκια που βγάζω μόλις βλέπω ή ακούω τη λέξη «bazaar», μα πάντα βρίσκεται μπροστά μου. Τη νιώθω τόσο ψυχρή, τόσο απρόσωπη, να με παρατηρεί περιτριγυρισμένη από κοσμήματα και γούνες, μαλλιά άρτι εξαχθέντα εκ κομμωτηρίου, κοσμικές στήλες. Μα κυρίως: άκλιτη· επομένως άκαμπτη, δίχως ζωντάνια.

Παράξενο· γνώρισα την Τουρκάλα γιαγιά της πριν από πολλά χρόνια, ήρθαμε αργά-αργά πιο κοντά, έμαθα να τη νιώθω συντοπίτισσά μου, να τη βλέπω και να σκέφτομαι κόσμο και φασαρία, φωνές και ανθρώπους, ζωή. Και τώρα έρχεται η εγγονή της και λέει πως κατάγεται από τας Αμερικάς και τας Αγγλίας, και να μην ευρισκόμεθα εις απόστασιν ελαχίστη, διότι είμεθα αριστοκράται – σας παρακαλώ!

Λυπάμαι που θα κακοκαρδίσω την εγγονή, μα με απωθεί και δεν την αντέχω. Τρόπο να μην τη συναντώ δεν έχω, εκτός κι αν φορέσω παρωπίδες. Μόνο μια παράκληση μπορώ να απευθύνω, στις αόρατες δυνάμεις που τη ρίχνουν στο δρόμο μου· φέρτε μου πίσω το παζάρι, σας εκλιπαρώ, μονάχα εκεί η αλεπού μπορεί να πάει, μονάχα εκεί θέλω να μάθω τι γυρεύει.

Σχολιάστε

