Κορνάρου πεζά

Άνοιξη.

Ξυπνάω κι ο ήλιος έρχεται πιο δυνατός μες στο δωμάτιο. Η ψύχρα των προηγούμενων εβδομάδων έχει εξαφανιστεί. Στην απέναντι χελιδονοφωλιά έχουν επιστρέψει οι ένοικοι. Βγαίνουν, πετούν κάνοντας καταπληκτικά αεροπλανικά κόλπα κι επιστρέφουν στη φωλιά, τιτιβίζοντας. Ένα τιτίβισμα ασταμάτητο από τα γλυκά χελιδόνια που φέρνουν την άνοιξη, ένα τιτίβισμα οξύ και διαπεραστικό από τα χαριτωμένα χελιδόνια, ένα τιτίβισμα άκρως ενοχλητικό από-

Τα σιχαμένα! Στο διάολο τα χελιδόνια! Τα μισώ!

Ευτυχώς τα απαίσια στριγκλίσματά τους καταπνίγονται από την αγαπημένη μου φυλή των ΙΧδων, που απαρέγκλιτα εκείνη την ώρα πραγματοποιούν καθημερινά την πρωινή τους εκδρομή. Τα μαρσαρίσματα, ενίοτε τα υβρεολόγια, αλλά κυρίως τα κορναρίσματά τους σκεπάζουν κάθε νότα διαφορετικής προέλευσης που τολμά να δημιουργηθεί εκείνο το χρονικό διάστημα.

Αχ, το κορνάρισμα… Τι δύναμη που έχει! Τι θέληση, τι πειθώ! Η κόρνα, ένα θείο δώρο που έχει δοθεί στους ανθρώπους τούς ανήκοντες στην ανώτατη κάστα που είναι προορισμένη να κυριαρχήσει στον κόσμο με τη σοφία και την αρμονία της. Η κόρνα περιέχει το σύνολο των ιδεών, το απόλυτο των επιχειρημάτων, την ουράνια εκείνη γνώση που απέναντί της σιωπά ντροπιασμένος κάθε αντίλογος.

Προάγγελος των αναπάντητων κλήσεων η κόρνα, εδώ και δυο χιλιάδες τόσα χρόνια συνεχίζει το μεγαλειώδες της ταξίδι. Δοξάστηκε σα θαύμα όταν ο πρώτος ΙΧς σταμάτησε έξω από την οικία του φίλου του που πέθαινε από την κλεισούρα και δεν έλεγε να κάνει ούτε μια βόλτα. Εκείνο το επιτακτικό κορνάρισμα που σήμαινε ένα και μόνο πράγμα, «Βγες έξω!», ήταν αρκετό ώστε ο Λάρυ να επιστρέψει στο φως και την περιπέτεια, χωρίς να προβάλει καμία από τις συνηθισμένες του αντιρρήσεις.

Δυστυχώς τα πρωινά κορναρίσματα έχουν μεγάλη διαφορά από το πρώτο ιστορικό κορνάρισμα. Είναι τόσο ανούσια, τόσο χαμένα στη ρουτίνα, έχουν μετατραπεί σε επαναλαμβανόμενη κίνηση στην καθημερινή διαδρομή. Όσο περισσότερο τα ακούω, τόσο πιο πολύ μου θυμίζουν ασυγχρόνιστη ορχήστρα με ξεκούρδιστα όργανα. Πόση θλίψη μού προξενεί αυτή η πτώση τής ποιότητας! Κρίμα.

Το σκέφτηκα όμως. Το μελέτησα. Έχω εκπονήσει και σχέδιο ανάκαμψης! Χε χε χε!

Αυτό που περιμένω είναι κάποια ημέρα που η αγωνία για την άφιξη στον προορισμό θα έχει φτάσει στο ζενίθ. Μπα, ο προορισμός είναι μόνο η αφορμή, αυτό που χρειάζεται είναι απλώς να υπάρχει ένας κινούμενος πληθυσμός που να διαθέτει κόρνες, τόσο ανυπόμονος να φύγει, ώστε να μπορέσει πανεύκολα να μετατραπεί σε όχλο. Ατυχώς δεν πρόλαβα την Έξοδο της Καθαρής Δευτέρας. Ευελπιστώ πως θα προλάβω την Έξοδο του Πάσχα!

Τοποθεσία, κάποιος σταθμός διοδίων. Θα έχω μπλοκάρει την πρόσβαση σε αυτόν, δε θα μπορεί να περάσει κανείς, η Έξοδος θα είναι αδύνατη. Θα παρατηρώ τις ουρές των ακινητοποιημένων αυτοκινήτων. Θα νιώθω την έκπληξή τους, θα αφουγκράζομαι τον εκνευρισμό τους, μα πάνω απ’ όλα θα προσδοκώ τη στιγμή που κάποιος οδηγός θα πατήσει πρώτος την κόρνα του. Κάποιος δεύτερος θα τον μιμηθεί. Οι επόμενοι δε θ’ αργήσουν ν’ ακολουθήσουν το ζηλευτό παράδειγμα και σε λίγα δευτερόλεπτα ένα ηχητικό κομφούζιο θα απλωθεί στην περιοχή.

Τότε θα ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός τού βραχιονοφόρου οχήματος στο καλάθι τού οποίου θα βρίσκομαι. Αργά-αργά θ’ αρχίσει να ανυψώνεται, μεταφέροντάς με, παρατηρητή κι υπαίτιο, όλο και ψηλότερα πάνω από τα αυτοκίνητα. Ο βραχίονας θα σταθεροποιηθεί ογδόντα μέτρα πάνω απ’ τη γη, φόβοι και ψίθυροι γι’ ανώμαλη προσγείωση θα έχουν εκμηδενιστεί μπροστά σε αυτή την υπέρτατη απόλαυση!

Εκατοντάδες κορνάροντα οχήματα κάτω από το βλέμμα μου, και όλα τα βλέμματα των οδηγών στραμμένα επάνω μου. Με μια μου κίνηση όμως, θα σιγήσουν! Είναι οι στιγμές τής έκπληξης που ο εγκέφαλος καθυστερεί να καταλάβει τι βλέπει και όλα τα υποσυστήματά του αδρανοποιούνται ακαριαία. Σε απειροελάχιστο χρόνο όμως, τα κορναρίσματα θα ξαναρχίσουν. Προς το μέρος μου πλέον.

Επιτέλους. Ωσάν άλλος γενναίος Αγγελώνιας, έχοντας γεννηθεί για μεγάλα πράγματα, θα σηκώσω τη μπαγκέτα μου θέτοντας υπό την καθοδήγησή μου αυτή την άκρως δυναμική ορχήστρα! Τα διαφορετικά ηχοχρώματα που παράγονται από το κάθε αυτοκίνητο, συνδυαζόμενα καταλλήλως θα προσδώσουν στα κορναρίσματα τη χαμένη τους αίγλη!

Δεν τρέφω αυταπάτες. Οι πιο οξύθυμοι και άμουσοι σύντομα θα βγουν από τα αυτοκίνητά τους κατευθυνόμενοι, για μια φορά στη ζωή τους πεζοί, προς το μέρος μου. Χειρονομίες με απειλές και βρισιές θα εκτοξεύονται προς το πρόσωπό μου. Ο βραχίονας κάποτε θα επιστρέψει στο έδαφος, από το οποίο και ξεκίνησε. Βάζω στοίχημα πως η ζωή μου θα τερματιστεί στα χέρια τών αγανακτισμένων οδηγών, ξέροντας ήδη πως δε θα μπορέσω να εισπράξω τα κέρδη. Θα έχω όμως πραγματοποιήσει το όνειρό μου: το μεγαλύτερο κονσέρτο για ύβρεις και κορναρίσματα. Την επιστροφή στις ρίζες της μουσικής μας παράδοσης και του πολιτισμού μας από τον οποίο έχουμε αποκοπεί.

Την ώρα που θα αφήνω την τελευταία μου πνοή, δυο χελιδόνια θα έρθουν να αφήσουν μερικές πευκοβελόνες στο μέρος της καρδιάς μου. Επειδή ό,τι και να έχω πει, εκείνα θα το ξέρουν: δεν τα μίσησα ποτέ.

Μάρτης μου, η άνοιξη.


Ευχαριστώ θερμά εκ των προτέρων το Πυροσβεστικό Σώμα για την παραχώρηση ενός βραχιονοφόρου οχήματος προς επίτευξη αυτού του ανυπέρβλητου εγχειρήματος.

4 απαντήσεις στο Κορνάρου πεζά

  1. Ο/Η avissos λέει:

    κ ξέρεις φαντάζομαι ποιός κρύβεται πίσω απ’όλα αυτά!?! οι εταιρίες ωτοασπίδων! μάλιστα! στο υπογράφω κιόλας!

  2. Ο/Η deadend mind λέει:

    μ’ αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι! :-)

  3. Ο/Η papet λέει:

    Στα μισά της ανάγνωσης άρχισα να νιώθω μια συγγένεια με το θείο Τζιμάκο Πανούση. Μέχρι το τέλος του κειμένου η αίσθηση αυτή είχε χαθεί. Εδώ έχουμε να κάνουμε με κάτι άλλο, αυθεντικό και λυρικό μαζί.
    Τα εύσημα και από εμένα.

    May the Force b with u…
    papet

  4. Ο/Η dizzydream λέει:

    avissos, δεν είχα φτάσει ποτέ σε τέτοιο συμπέρασμα. Ευχαριστώ για την ενημέρωση, περιμένω και τα ντοκουμέντα γι’ αυτό το εντυπωσιακό σκάνδαλο!

    deadend mind, με συγκινείς, πρώτη φορά μου λένε ότι σκέφτομαι :ο)

    papet, ευχαριστώ, τα χαιρετίσματά μου στο θείο.

Σχολιάστε

