Εκτός χρόνου

Κάποιες φράσεις έχουν μια δύναμη μυστηριώδη, εσωτερική και σχεδόν ανεξέλεγκτη. Φράσεις καταγραμμένες μόνο σε παλιά βιβλία, σκονισμένα, αραχνιασμένα, πεταμένα από δω κι από κει στα εργαστήρια των μάγων. Πάντα με τις απαραίτητες οδηγίες χρήσης, οι οποίες πρέπει να ακολουθούνται πιστά, αλλιώς χάνουν τη μαγεία τους, παραμένοντας απλές λέξεις τοποθετημένες στην ίδια σειρά, σαν από τύχη.

Και τι ποικιλία χρήσεων! Φράσεις που μεταμορφώνουν, φράσεις που μετακινούν, φράσεις που καταστρέφουν, φράσεις που δημιουργούν, φράσεις για κάθε περίσταση, σα να διαλέγεις από πλούσια γκαρνταρόμπα το ρούχο που θα φορέσεις.

Έτσι διάλεξα κι εγώ μια μαγική φράση να εκφέρω πρώτη φορά, μαθητευόμενος μάγος με έφεση στην αποτυχία. Κι όμως, έγινε κάτι εντυπωσιακό! Σταμάτησε ο χρόνος! Α, όχι, όχι ο χρόνος γενικά – σταμάτησε ο χρόνος μου! Έβλεπα τους ανθρώπους γύρω μου να κινούνται μανιασμένα, ξαφνιασμένα, τρομαγμένα, κι εγώ ήμουν σ’ έναν διαφανή θόλο όπου ο χρόνος δεν είχε σημασία, απλά υπήρχα χωρίς πριν, τώρα, ή μετά, μόνο ήμουν εκεί.

Το παράδοξο ήταν ότι για να σταματήσει ο χρόνος, έπρεπε να επιλεγεί η κατάλληλη χρονική στιγμή, σα να πρέπει να στραφεί ο χρόνος ενάντια στην ύπαρξή του, και μόνο τότε σταματά. Πόσο διήρκεσε η επίδραση της μαγικής φράσης; Πώς μπορώ να ξέρω αλήθεια; Ήμουν εκτός χρόνου. Νομίζω ένα-δυο λεπτά. Μετά όλα έγιναν όπως πριν – σχεδόν. Ποτέ τίποτα δεν είναι όπως πριν. Ο χρόνος μου έτρεχε και πάλι, μα τώρα πια ήξερα τις συνέπειες αυτής της φράσης.

Ποια ήταν αυτή φράση; Λυπάμαι, μα δεν μπορώ να την ξαναπώ. Κάθε φράση έχει την ώρα της. Ίσως κάποτε την ξαναχρειαστώ. Ελπίζω πως όχι, αλλά δεν είναι δυνατόν να γνωρίζω. Και είναι θλιβερό η χρήση της να είναι τόσο πιο εύκολη όσο πιο δύσκολες είναι οι συνθήκες.

Με συγχωρείτε τώρα, αλλά πρέπει να ξανανακατέψω τη μαρμίτα, να δω αν θα πετύχει το επόμενο μαγικό κόλπο. Έτσι κι αλλιώς, όλοι μας αιωνίως μαθητευόμενοι μάγοι…

Σχολιάστε

